Devam eden bir olayın sonucu hakkında her zaman o kadar çok varsayımda bulunulur ki, nasıl sona ererse ersin olayın, varsayımlarından çoğunun aksine sonuçlanmasına rağmen, "Böyle olacağını ben daha o zaman söylemiştim," diyecek insanlar her zaman çıkar.
Eğer birini seven, üzülen, haklı olup olmadığını düşünen biriyse, Tanrı yardımcısı olsun. Tarih boyunca onlar hakkında deha teorisinin uydurulmuş olması anlaşılır bir şeydir çünkü güç onların elindedir.
"Acıyı gönderen odur, insanlar değil. İnsanlar onun aletidir, onların bir suçu yoktur. Birinin sana karşı suç işlediğini düşünüyorsan, bu suçu unut ve bağışla. Bizim cezalandırmaya hakkımız yoktur. Affetmenin mutluluğunu sen de anlayacaksın."