Yüreğine kor düşmüş gibi bir ışığa doğru atılmak istiyordu; içi yaşamak, yeni bir yoldan, onu çağıran yeni ışığa koşmak isteğiyle doluydu.Bunu çabucak, hemen o anda yapmak istiyordu.
Bu kadın ışığım, bütün kutsallığımdır benim;” seninle birlikte idam sehpasına giderim!” diye haykırışını duymalıydınız.Oysa ne verdim ona ben? Beş parasız, çıplağın biriyim…
..yerinden fırlayıp içeriye, ömrünün sonuna kadar ecesi olacak kadına koştu.”Onun aşkının bir saati, bir dakikası, rezaletin verdiği azap içinde geçen bütün bir hayata bedel sayılamaz mıydı?”
.. taze bahar yapraklarını sevecek halim olursa yalnız seni hatırlayarak seveceğim onları.Senin bir yanda olduğunu bilmek bana yeter.Yaşama isteğimi kaybetmeyeceğim..