" Çünkü en nihayetinde hepimiz anne limanında olmak istiyoruz; kurak topraklarda, buzdağının altında, kıyametin kapısında, ateşli kazanlarda olsa bile. "
" Bir adamın sevdiği kadından çocuk istemesinden daha güzel olan şey, bir çocuğun delirmemiş, sıkışmamış, hırpalanmamış bir anneye sahip olması. Bebeklerin, onun için ya da onun yüzünden saçını süpürge etti diye bedel ödeten annelere değil, akıl sağlığı yerinde annelere ihtiyacı var. "
"Birimizin kasveti hepimize bulaşıyor böyle. Neşe bulaşıcıdır falan diyorlar. Yalan. Neşe kolonya gibi bir şey. Dökünüyorsun, o an ferahlıyorsun. Sonra uçup gidiyor burnundan, elinden, üzerinden. Kasvet öyle değil ama, zamk gibi, bulaşıyor ve dokunan herkese yapışıyor."