Hayattan ne isteyebilirdi? Doğmuş, büyümüş, okumuş, devlet hizmetine girip memleketi dolaşmış, ihtiyarlamış, evlenip kavga ve dırıltı içinde bir hayat geçirmiş ve nihayet bu hale gelmişti... Herkes başka türlü mü yaşıyordu sanki? Başka türlü nasıl yaşanabilirdi?
Doğadaki düzenliliğe bakan herhangi biri bazı şeylerin dengede olduklarına dikkat edecektir. İnsanoğlu nicelikleri gözleyerek ve sonra periyodik olarak ekleyip çıkararak eşitliği elde eder. İnsanlar bu dengeli davranışı dünya üzerinde okumaya devam ederler. Böylece kadın ve erkekle (ying ve yang) Çin zihin meşguliyetini ve Hindistan'da kadere ilgiyi buluruz. Bazı insanlar bu hayatta servetlerin aslında dengede olmadığının farkına varır. Onların dengelemeye bağlılığı öylesine cebirsel olarak katlıdır ki eşitsizliği ya bir önceden var olma ya da bir ahiret varsayarak çözerler.