Her birimiz tarihin içindeyiz ve onun bir parçasıyız. Tarih bilmeden hiçbir konu üzerinde sağlam ve kalıcı değer yargılarına varılamaz. Bu son derece açık ve herkesçe pek iyi tanınan gerçek karşısında, eğitim sistemimizde tarih büyük bir özenle " bilinmesi gereksiz" bilgiler yığını durumuna getirilmiştir. Bu büyük "başarı" dan dolayı eğitimcilerimizi kutlamak gerekir doğrusu.
- Ağlamak kötü bir şey mi?
– Ağlamak hiçbir zaman kötü değildir, budala. Neden sordun?
– Bilmiyorum. Bir türlü alışamadım. Sanki yüreğim boş bir kafes…