Kaba kuvvet bir derece de, mantığın kabalığına , zorbalığına hiç tahammül edemem. Mantığı bu şekilde kullanmak insafsızlıktır; zekâya bel altı vurmak gibidir.
Aşk bile salt fizyolojik bir hadiseyken ; özgür irademizle hiçbir ilgisi yokken … gençler sadık olmak ister , olamazlar ; yaşlılar sadakatsiz etmek ister edemezler . Bütün mesele bu .