Esra Nur

Esra Nur
@esranp0
Güzel yarınlara...
Puan vermedi·208 syf.··
2023 6. kitabı
Mustafa Kemal Atatürk'ün de okullarda okutulmasını istediği, herkesin mutlaka okuması gereken bir kitaptır. Eminim bu kitabı her kim okursa okusun kendine ve ülkesine pay çıkaracaktır. Kitapta bir toplum ve ülkenin gelişmesi için düzeltilmesi gereken olgular -evet çok detaylı olmasa da -anafikir olarak çok güzel işlenmiş. Kitabı okurken içimi hem umut hem de umutsuzluk kapladı ve gerçekten üzüntü duyduğum kısımlar oldu. Hemen hemen her konuda ele alınan ülkenin(Finlandiya), gelişmesi için uygulanmaya çalışılan ve uygulanan noktaların maalesef bizim ülkemizde ve toplumumuzda uygulanmaya çalışmayı bırakın bu fikirlerin, mevcut sistemin aklından bile geçmediğini düşünüyorum. Gelişme süreci yaşayan ve gelişen Finlandiya'nın gelişmemiş hali, benim nazarımda maalesef ülkemizin şuanki halidir. Özellikle başta eğitim olmak üzere (ki bir milletin kalkınmasındaki en önemli etken),hak ve adalet, liyakat gibi birçok konudaki eksikliklerimiz ve ahlak yozlaşması gibi sorunlar maalesef acı bir şekilde yüzüme çarptı. Umarım şuandan başlanmak üzere bizim milletimizde de topyekûn bir uyanış hareketi başlar, herkes üstüne düşeni yapar ve ülkemizin daha iyi yerlere geldiğini görmek bizim de kurtuluşumuz olur. Hem ülkemizin şuan yaşadığı deprem felaketi hem de zaten evvelden mevcut olan problemlerden dolayı incelememi Mustafa Kemal Atatürk'ün bir sözüyle bitirmenin anlamlı olacağını düşünüyorum: "Her şey unutulur. Fakat biz her şeyi gençliğe bırakacağız. O gençlik ki hiçbir şeyi unutmayacaktır; geleceğin ümidi, ışık saçan çiçekleri onlardır. Bütün ümidim gençliktedir." Hiçbir şeyi unutmadığımız ve unutturmadığımız, hep doğru yolda ve doğru bildiklerimizi söylemekten korkmadığımız, ürettiğimiz, çalıştığımız ve bu sayede gerçekten kalkındığımız yarınlara...
Edebiyat
Beyaz Zambaklar ÜlkesiGrigory Petrov · Ayrıntı Yayınları · 2020124,8bin okunma