O zamana kadar sevginin ne kuvvetli şey olduğunu sevmekle anlamıştım. Fakat bu sıralarda merhametin sevgiden kat kat kuvvetli olduğunu duydum. Yoluma giderken attığım her adımda Ayşe'nin gözlerini, yüzünü,ve koynunu sanki demir ayakkabılarla çiğniyecekmişim gibi oluyordum.
Doğum, hastalık, ölüm,Allah'ın emri.Anladık! Fakat ne bileyim,özlediğin bir işte çalışmadan,içine doğduğun şu dünyanın ötesine berisini hiç görmeden,taş üstüne bir taş koymadan,bir ağaççığımız olsun dikmeden,bir günceğiz olsun şunun bunun eteğini öpmeden yaşayamamak ve böylece dünyadan defolup gitmek de Allah'ın emri değil a!.