Özgürlük yoksa ne yediğin yemeğin tadını alırsın,ne çiçeklerin mis kokularını duyarsın,ne doğan güneşin güzelliğini fark edersin,ne karanlıkta ışıldayan yıldızlar mutlulukla doldurur içini,ne uçsuz bucaksız denizler huzur verir,ne gümrah ormanların yeşili şenlendirir gönlünü.Özgürlük yoksa ruhun daralır,bedenin hastalanır,mutluluk küser sana.Kimileri aşkın esirlik olduğunu söyler,doğrudur ama bu gönüllü bir esirliktir. Âşık olduğun için özgürlüğünden vazgeçmek seni yüceltir ama sevdiğin birinin yaşamını sınırlamak seni alçaltır.Başkasının hayatını zindana çevirenler,farkında olmadan kendilerini de o duvarların arkasına sokarlar. Çünkü her mahkûmun bir gardiyana ihtiyacı vardır.Asla sevdiğin insanların gardiyanı olma.Ne yaparsan yap,kimsenin özgürlüğünü zorla elinden almasına izin verme;ne yaparsan yap,başkalarının özgürlüğünü elinden alma.