Eğer ben entelektüel çalışmamı kutsamak istediğimde bunu "Ülkeme ve İslam'a hizmet" olarak lanse ediyorsam, takatimin sonuna kadar çalışmak zorundayım.
Örneğin bana "Sesli ortamda çalışamıyorum, ne yapmalıyım"
şek linde sorular gelir. Bu ancak ilmin çok erken bir evresinde olabilecek bir durumdur. Gerçekten uzun süredir ilimle iştigal eden birisi için böyle bir sorun olmaz, olmamalı. Zira kişi bu konuda nefsini eğitmiş olmalı. Sesli ortamda kitap okuyamayan birisi her ortamda sessizliği nasıl bulacaktır?