Sevgi, tanıyarak sevmektir. Tanımadan olan; hayranlıktır, aşktır, beğenidir. Kırılgandır onlar. Tanıdığın an bile bitebilir! Oysa sevgi kendiliğinden oluşmaz. Tıpkı ağaç gibidir. Gidası da ilgi ve güvendir. İşte bu nedenledir ki kendiliğinden olmaz, kendiliğinden de bitmez. Böyle olunca aklın ikna olduğu bir ayrılık için kalbin ikna olması daha çok zaman ister. Daha çok kanıt ister. Daha çok emin olmak ister.
Olmak istediğim her şeyi olmam, yaşamak istediğim bütün hayatları yaşamam mümkün değil. İstediğim bütün yetenekleri geliştirmem mümkün değil. İstememin nedeni ne peki? Hayatımda, olası bütün zihinsel ve fiziksel deneyimlerin her bir rengini, tonunu ve her çeşidini yaşamak istiyorum.