Sen beni niçin kınıyorsun?
Çünkü nefsimi yoruyorum,
Karanlıklarda çalışıyorum,
Uyanıklık bahçesinde.
Bir şimşek gibi genç insan,
Çok yücelerde parlarken,
Kolay geçer vakitler inan,
Hakkıyla değerlendirilen.
insanların çoğunun zamanlarını boş işlerde acayip bir şekilde israf ettiklerini gördüm. Uzun gecelerde boş boş konuşurlar veya içinde şehvani ve lüzumsuz mevzular bulunan kitapları okurlar. Uzun günlerde ise uyurlar.
Gün boyu ya Dicle'nin kenarında veya çarşılarda. Ben bunları, gemi onları alıp götürürken aralarında çene çalmaya devam eden fakat durumdan haberdar olmayan kimselere benzetiyorum.
"İnsanın zamanının önemini ve vaktinin kıymetini bilmesi gerekir. Vaktinin bir lahzasını faydalı bir iş yapmaksızın geçirmemelidir. Gerek söz ve gerekse amel olarak en faziletli olanları yapmaya çalışmalıdır. Bedenin yapmaya muktedir olduğu hayırları yapmak azim ve niyetini her zaman taşıması gerekir...