Daha önce Danimarkalıların yaşam tarzı ve kültürünü anlatan Hygge isimli kitabı okumuştum. Onlara bir de ebeveyn olduktan sonra bakmak iyi geldi diyebilirim. Nasıl toplum olarak bu kadar mutlular, çocuklarını yetiştirirken neyi farklı yapıyorlar? Bu sorular üzerinde duran bir kitap. Kitabın içerisinden bir alıntıyla incelememe devam edeyim, diyorlar ki: Mutlu çocuklar büyüyünce mutlu çocuklar yetiştiren mutlu yetişkinler olurlar. İşin özü bu. Peki mutlu çocuklarını nasıl yetiştiriyorlar? İşte burada bizim toplumumuz ve kültürümüzde önemsenmeyen, yer verilmeyen birkaç unsur var ama asla uygulanamaz değil. Zira çocuğumuzla oturup oyun oynamak, onu akıllı, zeki yavrum diye değil de çabasıyla, emeğiyle övmek, ekrandan mümkün olduğunca uzak tutup, bireysellik yerine ekip çalışmasını anlatmak, her duyguyu kabul edip tanımaya çalışmak, sadece mutlu sonla biten masalları değil her türden sonu barındıran kitapları okumak zor şeyler değil. Her ebeveynlik kitabından bireyler kaparak ilerliyorum. Bu kitaptan da aldıklarım bunlar. Umarım başka ebeveynlere de faydalı olur. Okunmalı.