Tacize/istismara en açık, bu riski en çok taşıyan çocuklar bedenlerine dair mahremiyet bilincini oluşturmasına izin verilmemiş olanlardır. Çocukları tacizden/istismardan korumanın en iyi yolu onlarda bu bilinci oluşturmaktır.
Öğretmen öz çocuk ile evlatlığın farkının ne olduğunu sorduğunda ise şöyle cevap verir:
"Öz çocuklar annelerinin karnında büyürlermiş,ben annemin kalbinde büyümüşüm."
Bebeksi konuşma da diyebileceğimiz bu durum birçok ailede benzer şekillerde yaşanıyor. Çok sevimli ve küçüklüklerini hatırlatan bir öğe olarak kulağa çok hoş da gelse arzu ettiğimiz şey, herhangi bir engel olmadığı sürece çocuğun alfabedeki sesleri doğru çıkarması, kelimeleri olması gerektiği gibi söyleyebilmesidir. Bu konuda ailelere önemli bir rol düşüyor.