fadime ibis

fadime ibis
@fadimeibis
“Aklı başında olan herkes, insan gözünün iki nedenden dolayı şaşkınlık geçirdiğini ve iyi göremediğini bilir. Birinci neden, insanın aydınlıktan karanlığa geçmesi, ikinci neden ise karanlıktan aydınlığa çıkmasıdır. Bu, beden gözü olduğu kadar akıl gözü için de geçerlidir. Bu gerçeği idrak eden kişi, kafası karışmış ve görüşü zayıflamış bir kişiyle karşılaştığında onun durumuna gülmemeli ve şu soruyu sormalıdır: Bu adamın akıl gözü daha aydınlık bir dünyadan geldiği için mi alışkın olmadığı karanlığı yadırgamaktadır, yoksa karanlıktan aydınlığa geçtiğinde karşılaştığı yoğun ışıktan dolayı mı körleşmiştir? Bunların ilki mutlu olunacak ve beğenilecek, ikincisi ise acınacak bir durumdur, zira karanlığı yadırgayan göz, aydınlık bir dünyadan gelmiş demektir. Dolayısıyla, ona gülen kişinin asıl kendisi gülünç duruma düşer, ama karanlıktan aydınlığa geçtiği için iyi göremeyen bir kişi başkalarının ona gülmesini hak etmiştir. “ Eflatun - Devlet
Sayfa 5·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

fadime ibis

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
2022 6. kitabı
Lefevre Leumacen
7.8/10 · 332 okunma
“İçim kocaman, ben orada sıkışarak küçücük kaldım.”
Sayfa 29·Kitabı okudu
“Ben pencereye uzanmayı çok isterken fakat uzanacak durumda değilken bana o gökyüzünün taklidini yapmış olana.”

fadime ibis

, bir kitap okudu
Puan vermedi·90 syf.·
2022 5. kitabı
Carlos María Domínguez
7.3/10 · 15,3bin okunma