Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tavşan müsveddesi

bir şey, bir durum kaçınılmaz ise artık ondan korkmak söz konusu değildir.
Sayfa 517Kitabı okudu
Reklam
bir şairin en istediği şey anlaşılmaktır (!) bu anlaşılmak kadar anlamsız bir söz az bulunur. “mana şairin karnında” değildir. bir kişi anlaşılmak için yazar ve “beni anlamıyorlar” gibi bir saçmalığa gitmez.
Sayfa 517Kitabı okudu
belki, “culture” dünyaları arasındaki asıl yerimizi bu gidip gelmeler sonunda kurulacak dengede bulacağız.
Sayfa 444Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
şiirin kendisinin itibar görmediği bir yerde, sebeplerini kim umursar? zaten öyle sanıyorum ki ilk nedenler hiç önemli değildir. bir hevestir, bir oyundur çoğu zaman. asıl nedenler, kişi şiire başladıktan çok sonra gelişir, çok sonra çıkar ortaya. bunları da şiirlerden daha iyi anlatacak hiçbir şey yoktur başka.
Sayfa 443Kitabı okudu
yazdıklarımdan bir sıkıntı duyardım. onlar beni neşelendirmek, bana insanın bir şiiri bitirdikten sonra duyduğu ruh tazeliğini, o güzel ferahlığı vermek şöyle dursun, eski yazı kitaplar gibi sıkardı beni. onları bir daha okumaya kendim bile katlanamazdım.
Sayfa 425Kitabı okudu
Reklam
“güzelliğin şartı, onun sizde bulunmasıdır.
Sayfa 401Kitabı okudu
bu, yeteneğinin, çalışmasının kazandırdığı değildir kişiye. ısrarın gücü’dür. niyetim ısrar edenleri yermek değil. tam tersine, ısrar edenleri, sürdürenleri, direnenleri saygıya değer buluyorum. çünkü bu en azından, şiiri bir meslek olarak bellediklerini gösteriyor.
Sayfa 395Kitabı okudu
bir adam şiiri seviyorsa anlıyordur da. çünkü şiiri anlamanın tek ölçüsü şiiri sevmektir. bilimsel bir veri değildir şiir, anlaşılıp anlatılmaz. kabaca birtakım bilgiler dışında kuralları yoktur. her iyi şiir kendi kuralını, kendi gerekirliğini içinde taşır. bu yüzden, büyük ölçüde şiir, bazı bilgilerle değil, sezgilerle, duygularla ayırt edilir önce. yapısı ve konumu, gelişimi sonradan saptanır.
Sayfa 358Kitabı okudu
o anı başlı başına bir şiir değil, bir şiiri hazırlayan durumdur. bu açıklamayla o şiir, büyüsünden, yapısından kaybediyor, neden’i önemli olan bir yazı haline geliyor.
Sayfa 332Kitabı okudu
mısraları ve şiiri, mümkün olduğu kadar etkili, inandırıcı, hatta çarpıcı kılmak uğruna kelimeye bu kadar yüklenmek, şiirimiz için bir “tehlikeli alaka” sayılabilir. sonunda birdenbire, şiirin olması gerektiğinden daha çok, bir oyun durumuna düştüğünü görebiliriz.
Sayfa 315Kitabı okudu
Reklam
son yıllarda, özellikle şiirde, dile yapılan zorlamaları bir çeşit saygısızlık diye yorumlayanlar var. bize kalırsa bu işin saygısızlıkla hiç ilişkisi yok. dile bilinçle yapılan her türlü zorlama, dile yeni imkanlar, yeni ifade güçleri getirebileceği düşünülünce saygısızlık olmaktan çıkar, tam tersine saygı duyulması gereken bir çaba katına yükselir.
Sayfa 300Kitabı okudu
Bununla birlikte, bu maceranızı, şiirlerinizde, eski deyimiyle 'istismar' ettiğinizi de düşünmüyor değiliz. Sizi şiire iteleyen, şiir duygusu değil de, bütün bu geçmisiniz sanki. Bunu da anlıyoruz, bunu da olağan buluyoruz. Ama bir yerden sonra, şiire, yalnızca şiire dönmek zorundasınız.
Sayfa 266Kitabı okudu
bir şair, bir hikayeci, yapıtlarında her zaman yanılmaya da pay vermelidir. bu, aşağı yukarı, topluluğun beğenisini umursamamak demektir. kusursuz bir yapıt, herkesin beğendiği bir yapıt, yazarını ürkütmelidir biraz.
Sayfa 260Kitabı okudu
bu beğenilme tutkusu, gitgide yerleşerek, sanatçının yaratıcı gücünü önler. girişeceği her yeni atılıştan “ya beğenilmezse” korkusu ile vazgeçer.
Sayfa 259Kitabı okudu
bu tembellik bir bakıma güç yitirmekle, bir bakıma da sakat bir sanat anlayışı ile bağdaştırılabilir. geçici, köksüz, nedenlerine bilinçle varılmamış birtakım heyecanlarla, duygulanmalarla, adeta bir çeşit hevesle sanata başlamış birçok sanatçının sonu budur.
Sayfa 259Kitabı okudu
909 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.