... yağmur yağarken saray yerine bir tavuk kümesi görsem, ıslanmamak için belki kümese girerim. Fakat kümes beni yağmurdan korudu diye , şükran borcumu ödemek için kümese saray gözüyle bakmam.
Saygıdeğer karıncalar gözlerini yuvada açar, besbelli orada kaparlar; bu müsbet ve sebatkâr davranışlarıyla da büyük bir onuru hak ederler. Fakat insan hercai, bir dalda durmaz bir yaratıktır ve belki de satranç oyuncukarı gibi gayeyi değil, gayeye giden yolu sever.