fatbet

fatbet
@fatbeth
üzerine düşünmek istediğim alıntılar ve hakkında fikir sahibi olmak istediğim kitaplar
Ve aşk; kalp ile göz arasında bir macera. Sonu zafere de çıkabilir, esarete de...
Sayfa 104·Kitabı okudu
Reklam
Şeytan eskiden "İnsanların kalplerine bakar onlan karartmaya çalışırdım!" dermiş. Şimdilerde "İnsanların kalplerine bakıyor ve onlardan içim kararıyor!" demiyordur inşallah.
Sayfa 98·Kitabı okudu
Öyle güzellikler vardır ki sonunda yolumuzu kaybettirir ve yolunu kaybeden kalplerde korkular, soğukluklar, yalnızlıklar, hastalıklar. karanlıklar çoğalır. Her sese uymakla basiretini kaybeden bir kalp sahibini hakir hallere düşürüp değerini azaltır; hırsların, kinlerin tutsağı olmasına aldırmaz.
Sayfa 92·Kitabı okudu
Kalbini doygun tutanlar ile aç bırakanların aynı düzlemde yaşaması imkânsızdır.
Sayfa 75·Kitabı okudu
Nefisler bekçisiz veya yardımasız bırakmaya gelmez. Bekçisiz nefis önce kendine güvenmeye, sonra da kendini beğenmeye başlar. Nefsin kendini beğenmesi bir tür acıkma halidir ve doydukça kendini daha çok beğenir. Kendini beğendikçe doyumsuzlaşan ve doyuruldukça kendini daha çok beğenen bir nefsin canavarlaşması kaçınılmazdır. Böylece kontrolden çıkar ve sırasıyla aklı, ruhu, kalbi ve en sonunda da insaniyeti boğar, öldürür. İnsaniyetin ölümü insanın ölümüdür; beden nefes alıyor olsa bile...
Sayfa 58·Kitabı okudu
Reklam