Fatma Ay

Fatma Ay
@fatma_ay
Yaşamak, tek bir ağaç gibi hür ve bir orman gibi kardeşçesine
İnsanın kendine sorduğu soruların cevabı var mıdır?
9/10
·250 syf.··
Beğendi
·
2020 10. kitabı
Gökyüzüne çok yakın bir yerde, bazı gerçeklerin bazı gerçekleri unutturduğu bir yerde, kendinize sorduğunuz soruların cevabını nereden alırsınız? Cevaplarını alabilir misiniz? Aldığınız cevaplarda kim kazanmış, kim yenilmiş olur? Soru sorulmayan bir yerde geçiyor hayat, her şeyin nasıl yapılacağını biliyor herkes. Konuşmadan, kuralları çok önceden belirlenmiş, ve sonradan gelenlere de sözsüz bir şekilde aktarılmış gibi herkes ne yapacağını biliyor. Hastalıktan elleri ve karnı şişmiş bir bebeğin nasıl gömüleceğini de biliyor herkes, kimin ağlayacağı da belirlenmiş çok önceden.. Tüm bunlar hiç konuşulmadan yapılıyor, herkes üstüne düşeni biliyor ve sorgusuzca gerçekleştiriyor.. İkiniz varsınız yalnızca soruları soran. "O" ve siz, 'ey okuyucu' olan siz. Bazen durdurmak istedim kitabı. Bu sorunun cevabını ben vermek istiyorum diyerek. Ferit Edgü öyledir, sizi anılarını yazan bir denizci olduğuna çoktan inanmıştır çünkü. En sonda şu soruyu da hepimize sormasını çok diledim. Böyle bir yerde veya herhangi bir yerde, düşlerin-düşüşlerin bir önemi var mıydı? Kendisinin özgün diline değinmeden edemeyeceğim. Böylesine baştan sona sert bir gerçeği şiirsel bir atmosferde öyle güzel aktardı ki..Yalnızca ona aitmiş gibi kullandığı kelimeler; küçümencik, ansımak, handiyse .. Beni içine doğru sürükleyen bu kitabı 4 yıl sonra tekrar okuyacağımı not düşerek bitiriyorum..
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Alfa Yayınları · 201913,9bin okunma
Reklam
" Aylardan Temmuz gene erken kalkıyorum sabahları gene ilk işim, penceremi açıp gökyüzüne bakmak. Gene sessizliği yaşıyorum. -senin sessizliğini, kendi sessizliğimi.- Bakıyorum, güneş uçsuz bucaksız karların üstünden yansıyor. ... Sonra, birden (ne oluyorsa, yaşamımı değiştiren ne oluyorsa, hep birden oluyor.) bir atlı karlara bata çıka ilerliyor. .... "
"....demek ben buydum. Ne yapalım? Değiştiremeyeceğimize göre.. kabul edip etmemek elimizde olmadığına göre..."
" Bil ve belleğinin bir köşesine yerleştir ki korkmaktan korkma. "
Reklam