Yaşlı bir adam hayatı boyunca doktor olmak istemiştir ancak erken yaşta evlendiği ve aldığı sorumluluklar fazla olduğu için bir türlü hayalini gerçeklestirememiştir.
64 yaşına geldiğinde 5 yıl üst üste hazırlandığı sınavdan nihayet iyi bir puan alarak istediği tıp fakültesini kazanır ve kayıt yaptırmaya gider.
Ancak sırada bekleyen gençlerin hepsi kendisine yol verir ve hocam diye hitap ederler.
O yaşta biri tıp fakültesinde kayıt binasındaysa mutlaka hocadır diye düşünürler doğal olarak.
Sırada beklerken kendisine çok garip bakışlarla süzen bir öğrenci yanına gelir.
"Hocam başkası adına kayıt yaptırıyorsunuz biliyorum."
"Başkası için değil kendim için buradayım," diye cevaplar 64 yaşındaki adam.
Genç şaşırır, "İyi ama en az 60 yaşında olmalısınız."
"64" diye cevap alır.
Ve genç, ses tonunu biraz kısarak;
"Yani beni asla yanlış anlamanızı istemem ama tıp fakültesinden mezun olduğunuzda en iyi ihtimal ile söylüyorum 70 yaşında olacaksınız."
Yaşlı adamın cevabı ise ders niteliğindedir:
"Hayallerimin peşinde koşmasam da 70 yaşında olacağım!"