Şimdi muhakeme yeteneği olan çok az insan da susmak zorundadır: Konuşmasına izin verilenler, kendi görüşlerini ve yargılarını oluşturmaktan tamamen aciz, sadece başkalarının görüşlerinin yankısı olanlardır; yine de bunları daha büyük bir hararet ve hoşgörüsüzlükle savunan da onlardır. Çünkü farklı düşünen insanlarda nefret ettikleri şey, taraf oldukları farklı görüşler değil, kendi yargılarında bulunmaya kalkışma küstahlığıdır; kendileri böyle bir şeye asla kalkışamazlar ve için için bunun farkındadırlar. -Kısacası çok az kişi düşünebilir ama herkes fikir sahibi olmak ister: Kendi fikirlerini geliştirmek yerine başkalarınınkini hazır halde almaktan başka bir seçenekleri yoktur.-