Ancak ben seni, kalbi nur ile Allah’a açılmış, aldanış karanlıklarından iç âlemi uzak kalmış gördüğümden, bu konuda bir takım lem’a,
laiha ve remizlerle (parıltılar ve işaretlerle) bazı ince hakikatlere ve nüktelere işarette cimrilik etmeyeceğim. Zira, ehlinden ilmi gizlemek,
en az ehil olmayana söylemek kadar kötüdür.
(Kitabın girişinde ehil olmayana değil, ilmi hakedene sunduğunu çok güzel belirtmiş ki ben her Gazali okuyuşumda bunu iliklerime kadar hissettim yine hissediyorum. liyakatımdan emin olmamakla beraber merakım, heyecanım beni diğer sayfaları aralamaya yöneltiyor.)