MUTLU

MUTLU
@felicitiybookss_
5/10
·432 syf.··
2024 40. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2024 20:30
--- Kitaba istekli başlayıp zar zor okudum. Çünkü yazarın diğer kitaplarını okuyan biri olarak, bu kitabın diğerleriyle çok benzerlik taşıdığını söylemeliyim. Yazar, karakterlerini yağmurlu bir havada karşı karşıya getirmezse olmuyor sanki. "Vaveyla", "Asi Çakıltaşı", "İhtilal" ve "Gül Kuyusu" kitaplarında karakterler, yağmurlu bir havada gerçekleşen bir olayla karşılaşıyorlar. Olaylar yağmurlu bir havada başlamasa bile, kitabın ilerleyen bölümlerinde mutlaka bir yağmurlu hava sahnesi bulunuyor. Daha önce belirttiğim gibi, yazarın karakterleri genellikle çok soğuk, karamsar ve ketum bir yapıda oluyor. Genelde hem kadın hem de erkek karakterler öyle ve bu durum çok boğucu olabiliyor. Ancak bu kitabında biraz değişiklik var gibi. Gülçehre, yani kadın karakter, isminden de anlaşılacağı gibi gül yüzlü, hep renkli giyinen ve etrafına karşı sevecen olan (çok şükür) bir karakter. Yazar bu sefer farklı bir kadın karakter yazmaya çalışsa da, alıştığı "ben siyah giyinirim, çok soğuk biriyimdir, ana baba tarafından yüzüm gülmemiş" temalı karakterlerden tamamen uzaklaşamamış gibi. Yine de, bu karakterde bu özellikler sadece birazcık mevcut. Erkek karakterler hakkında ise bir şey söylemeye bile gerek yok. Onlar klasikleşmişler; çok sessiz, her şeyi bilen, soğuk ve sadece sevdiği kadına gülen, onu da sevene kadar bize kan kusturan karakterler oluyorlar. Aynı zamanda, ana karakterlerin arkadaş çevresi de hemen hemen her kitapta benzerlik gösteriyor. Yazarın anlatım tarzı, yer yer etkileyici betimlemeler içerse de, benim için fazla melodramatik ve abartılı. Karakterlerin iç dünyalarını ve duygusal geçişlerini aktarırken kullanılan dil, zaman zaman gerçekçilikten uzaklaşıp fazla teatral bir havaya bürünebiliyor. Neyse, biraz da kitaptan bahsedeyim. Gülçehre, çiçekleriyle
1000Kitap
Gül Kuyusu 1Binnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 0296 okunma
MUTLU
Kitap bir çok şey anlatılmış kendi seçimlerinin kendimiz yapmamız gerektiğini ve ondan vazgeçmemiz olduğunu anlatıyor hep bir hayallemiz olması gerektiğini ben bittirdim ve dili çok akıcıydı diyer kitaplarına göre betimleme ve acı ve keder yoktu tatlış çıtır çerez bir kitap ben devamını bekliyorum merak ediyorum