Bir keresinde neden Hitler'e katlanamadığını sordum, "Çünkü o manyağın teki," dedi.
Mümkün değil diye düşündüm.
Bir manyak, milyonlarca Alman. Bana sanki o manyak milyonları hapse tıkacağına o milyonlar onu tıkardı gibi geliyordu. Bu işte bir sakatlık vardı...
"İşte Amerika ile Almanya arasındaki fark bu," dedi. "Biz bir demokrasiyiz, Almanya ise bir diktatörlük. Diktatör-lük. Burada biz insanlara zulm etmeyiz. Zulüm önyargılı insanlardan kaynaklanır. Ön-yar-gı," diye dikkatle heceledi.
"... Bana kalırsa tek bir tür insan var. İnsanların hepsi insan."
...
"Yalnızca tek bir tür insan varsa, o zaman neden hiç geçinemiyorlar? Hepsi birbirine benziyorsa, niçin özel bir çaba harcayarak birbirlerini aşağılıyorlar..."
"... Bizim mahkemelerimizde, beyaz adamın dünyasıyla siyah adamın dünyası karşı karşıya geldiğinde, her zaman beyaz adam kazanır. Bu ne kadar çirkin olursa olsun hayatın bir gerçeği."
"Gerçek olması doğru olduğu anlamına gelmez"