Kitabı çekiliş ile kazanmıştım. Metin Öğretmenimiz bu şekilde sayısız kitap hediye etmiştir. Bu güzel hediyesi için buradan da teşekkür ederek başlamak isterim.
Eser sohbet havasında yazılmış, samimi bir üsluba sahip. Yazarın mesleki bilgi ve birikimleri, büyük bilginlerimizden verdiği etkileyici örnekler ve onların sözleriyle okura ilham veriyor. Başta öğretmenler ve ebeveynler için bir başucu kitabı niteliğinde. Bizlere öğrencilerimiz için "ne yapmalıyız" dan ziyade "ne yapmamalıyız" ı da hatırlatıyor.
Henüz mesleğin başında bir öğretmen olarak bana öz güven ve cesaret aşıladı. Öğrencilerime kavuşup gözlerindeki ışıltıya sebep olabileceğim günlere...
Öğretmen kelimesi tek başına kullanıldığında güzeldir. Sıfatlara, yakıştırmalara, ihtiyacı yoktur. İllaki bir sıfat getirilecekse idealist, fedakâr, güler yüzlü vb. olabilir ama sözleşmeli, ücretli, kadrolu, atama bekleyen gibi ifadeler yeryüzünün en kutsal mesleğine yakışmayan ifadelerdir.