Puan vermedi·256 syf.··
2025 3. kitabı
Bu kitabı okurken hem üşüdüm hem düşündüm. Bir öğretmenin, bilmediği bir köye, karlarla çevrili bir yalnızlığa gelişiyle başlıyor her şey. Daha ilk gün bir çocuğun ölümüyle yüzleşmesi… Ne dilini anlıyor köylüler, ne de o köyün dilini biliyor. Ama yaşananlar hepimizin kalbine dokunacak kadar tanıdık. Bir mevsim sürüyor belki ama etkisi çok daha uzun kalıyor insanda. Kitabın sade ama çarpıcı dili, seni sessizce içine çekiyor. Ve fark ediyorsun: bazen öğretmekten çok öğreniyorsun. 1982’de filmi de çekilen bu eser, sade ama çarpıcı anlatımıyla yüreğime derinden dokundu. Tavsiye ediyorum 🩷 Sevgi ve saygılarımla #hakkaridebirmevsim #feritedgü #kitaptavsiyesi #kitapyorumu #kitapönerisi #okudumbitti #edebiyat #turkedebiyati #kitapblogu #kitapsevgisi #roman #doguanadolukitaplari #bookstagramturkey #kitapdünyası
Alıntı
Hakkari’de Bir MevsimFerit Edgü · Everest Yayınları · 202314bin okunma
Puan vermedi·256 syf.··
2025 1. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2025 18:17
Bazı kitaplar vardır aklınızda silik kalır, kapağını görünce okudum mu okumadım mı hatırlamazsınız bile. Bazı kitaplar vardır okumadan önceki sen ve okuduktan sonraki sen farklıdır. Kahramanın adı olmasa bile sen onu kendi kardeşin gibi, kendin gibi görürsün. Kendi kendinle konuşmayı bıraktığın zamanlarda iç sesini yüzüne çarpan sayfalar, kelimelerle sana dokunur. İşte Hakkâri’de bir mevsim benim için öyle bir kitap oldu. Kendimle alakalı çok özdeşleştirdim. Çünkü hem kırsaldaki zor yaşamı hem şehirdeki o rahatlığı bilen biriyim. Ne şehrin kırsaldan haberi vardır, ne kırsalın şehre merakı. Küçük yerlerde cinayetler, iş görmemezlik, hak yemek o kadar çoktur ki bunu kitapta yazdığı gibi “küçük yerlerdeki olayları yazmaya kalksak gazete yetmez.” Bu yüzden benim için anlamı çok başka bir kitap oldu. Ferit Edgü’yü ise ilk defa okudum. Kalemini çok sevdim, sanırım devamı da gelecek. Dili çok akıcı ve insanı yormayan bir anlatımı var. Bu kadar gerçekliği bu kadar sade şekilde anlatması kitabı bitirdikten sonra halıya boş gözlerle dalmama sebep oldu :) Alıntıları yaparken kitabın neredeyse tamamını yazdım zaten :) okuyun, okutturun. Okumalı akşamlarınız olsun :) #feritedgü #hakkaridebirmevsim #everestyayinları #roman
Hakkari’de Bir MevsimFerit Edgü · Everest Yayınları · 202314bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yalnızlığın fotoğrafını çekemedim.
Puan vermedi·250 syf.··
Beğendi
·
2024 39. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2024 20:30
Doğu'da yaşamın acı ve acımasız gerçeklerini gözler önüne seren bir kitap... Hakkari'de Bir Mevsim, Ferit Edgü'nün 1977 yılında yazdığı bir romandır. Roman, yazarın 1964 yılında er öğretmen olarak gittiği Hakkari'nin Işıklar köyünde yaşadıklarını temel alır. Kitap, bir kış mevsimi boyunca bu köydeki insanların hayatlarını, yoksullukla mücadelelerini ve yazarın kendi yalnızlık ve yabancılaşma duygularını anlatır. Konu Özetle: * Kırsal Yaşam: Kitap, Türkiye'nin doğu bölgesindeki bir köyde yaşayan insanların zorlu yaşam koşullarını, geleneklerini ve kültürlerini gözler önüne serer. * Yoksulluk ve Mücadele: Köy halkının temel ihtiyaçlarını karşılamak için verdiği mücadele, yoksulluğun etkileri ve bu durumun insan ilişkilerine yansımaları anlatılır. * Yazarın İç Dünyası: Ferit Edgü, romanında kendi deneyimlerini ve duygularını yansıtarak, yabancı bir ortamda yaşamanın getirdiği yalnızlık ve kimlik arayışını ele alır. * Kültürel Farklılıklar: Farklı kültürlerden gelen insanların bir arada yaşamasının zorlukları ve bu durumun yarattığı çatışmalar romanın önemli temalarından biridir. Okumanızı tavsiye ederim. Kitaplarla kalınız. #hakkaridebirmevsim #feritedgü #roman #yoksulluk #kış #öğretmen
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Alfa Yayınları · 201914bin okunma
Kimse
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2024 64. kitabı
·
120 günde okudu
·
Okunma: 27 Kasım 2024 00:40
#kimse#feritedgu#feritedgü#adayayinlari#feritedgüyüokumak#1950kuşağı#roman "Sen hiç, bir Mayıs akşamı, bir gül ağacına bir dileğini asmadın mı? diyor Bir Ses. Ne dileği? diyor Öbür Ses. Hangi dilek? Hangi gül dalına? Ne zaman? Niçin? Nasıl? Nerde? Herhangi bir dileğin için, diyor O Ses. Örneğin bahçe içinde sessiz bir yuva. Örneğin anaç bir kadın, yatağını ısıtacak. Örneğin senin adını yaşatacak bir çocuğunun olması. Örneğin yaşamın değişmesi. Bir gül dalında mı? diyor Öbür Ses. Ya da bir kitap, diyor İlksözebaşlayan Ses. Kutsal kitap mı? diye sorarak cevaplıyor Öbür Ses (alaylı). Niçin olmasın? diyor İlk Ses. Ama onu çoktan yazdılar, diyor Son Ses. Bir de sen yazmak isterdin belki, diyor İnatçı Ses. Benim yazmak istediğimi başkaları yazdı, diyor İnançlı Ses. Hem de çok önce. Hem de ben bundan şikâyetçi değilim. Böylece, Benim kitabım çoktan dürüldü mü demek istiyorsun? diyor Hepsorusoran Ses. Hayır, düzüldü, diye düzeltiyor, Ezik Ses.Belki onun için asmışsındır dileğini bir gül ağacına, ılık bir hıdrellez gecesi, sabaha değin salınıp kalmıştır gül dalında, sabah gidip baktığında... Kafanı çalıştır, anımsamaya çalış, diyor üsteleyen Ses. Niçin açtın bu konuyu? Benden ne istiyorsun? diyor Kırık Ses. Çünkü sen yağmursan ben toprağım, diyor Dökük Ses. Ben yağmayan bir yağmurumdur olsam olsam, diyor O Ses. Ben de sütsüz kalmış bir bebeğim, ağlayıp kıvranan, yağmur yağdıracak Tanrı'ya adak olan, diyor Öbür Ses. sen aysın, ben güneş; sen bana sırt çevirensin, ben sana yanıp biten; kıyamet günü anlatacağım sana büyük sevdamı. Şimdi anlat, diyor Çekipgitmedeki Ses. Kıyamet günü, bugün. anlatmanın gereği yok, diyor Cevapveren Ses. Ama dilersen, konuşalım. Başka ne yapıyoruz ki? diyor Duran Ses. Haydi başlayalım, diyor Yeldesavrulan ses...'' I.Bölüm "Ah! dağ başında kendini
Edebiyat-Düşünce
KimseFerit Edgü · Ada Yayınları · 1980642 okunma
Puan vermedi·88 syf.··
Beğendi
·
2024 34. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 26 Ekim 2024 10:46
Bir Doğu Yolculuğundan Notlar Doğu'yu tasvirler eşliğinde birebir anlatan, çoğu üzücü izlenimlerle dolu güzel bir yolculuk kitabı. Doğu'nun kışını... Gelmeyen baharı... Yaralı zamanı... Acı ve gerçek anları... Doğu'da yaşayamı... Dağlardan yankılanan; kurt, kuş, insan seslerini... İnsanların anlatamadıklarını... Ferit Edgü'nün akıcı kaleminden okuyoruz. **** Benim anam nerde? Benim babam nerde? Benim kardeşlerim nerde? Benim köpeğim nerde? Benim evim nerde? Benim köyüm nerde? Benim dağlarım nerde? Ben nerdeyim? Burası nere? Çevremde in-cin top oynuyordu. Ama bir ses bağıra çağıra soruları soruyordu. Bu sesin fotoğraflarını çekmek istiyordum. Bunun için buraya gönderilmiştim. Ama ses vardı, sesin sahibi yoktu. Soruyu soranın fotoğraflarını çekemeyeceğime göre, soruların fotoğraflarını çekeyim, dedim. Ve öyle yaptım. Issız tepelerin fotoğraflarını çektim. Yanmış, yıkılmış köyün fotoğraflarını çektim. Tepede güpegündüz uyuyan kurtların fotoğraflarını çektim. Yıkık bir evden içeri girip boş bir beşiğin fotoğrafını çektim. #kitaptansözler **** Kısa ve #hüzünlü bir kitap. #şiir tadında. Okumayı düşünenlere şimdiden keyifli okumalar dilerim. Kitaplarla kalınız. #feritedgü #yaralızaman
Yaralı ZamanFerit Edgü · Can Yayınları · 2007643 okunma
9/10
·194 syf.·
Beğendi
·
2024 25. kitabı
#OkudumBitti #HakkarideBirMevsim #FeritEdgü Kar yağdı, don tuttu, yollar kapandı, yollar açıldı, bebeler öldü, bebeler doğdu, gelen oldu, giden oldu, yolunu bulanlar oldu ve bir gün kar dindi. Kitabın adından da anlaşılacağı gibi Hakkari 'de geçiyor hikaye. Kış gelince kapanır köy yolları, şehirle tüm bağlantınız kesilir. Dil bilmezsiniz onlar sizi anlamaz, siz onları. Zamanla aşılır dil problemi öğretmen can olur, yol yordam öğretir. Öğretmen önemlidir böyle yerlerde. Yeri gelir doktor olur, yar olur yaren olur. Küçümen bebeler birer birer ölürken öğretmen koşar yanlarına. Candaş olur yoldaş olur ancak içinde hep bir yalnızlık yaşar. Küçük bir oda ve bir sobanın etrafında geçer hayatı bir de iyi demlenmiş çay. Budur kırsaldaki yaşam. Şark görevine gitmiştir öğretmen, kimi şafak sayar bitse de gitsem diye, kimi de ben gidersem ne olur bunların hali der. İnsan sormadan edemiyor, coğrafya kader midir, keder mi? Ege'de kar yağınca eğlenmeye çıkar çoluk çocuk, güzeldir karda oynamak Doğu'da ise kar zulümdür. Elleri ayakları kesilir insanın soğuktan, nefesi donar, kazara eliniz metal bir şeye değmeye görsün yapışır kalır. Yokluk, yoksulluktur. Yaz yaz bitmez en iyisi okumak. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim Kitapla kalın sevgili okurlar
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Sel Yayınları · 201714bin okunma