Güçlükler karşısında geri çekilmenin en kesin ifadesi öz-kıyımdır.Burada,yaşamın tüm sorunlarıyla yüz yüze kalan birey her şeyden elini çeker ve olayları düzeltmek için yapabileceği hiçbir şey olmadığı kanısını dışavurur.Öz-kıyım olgularında var olan üstünlük çabası öz-kıyımın daima bir suçlama ya da intikam olduğunu fark ettiğimizde anlaşılır hale gelebilir. Öz-kıyım her zaman ölümün sorumluluğunu başka birinin kapısına bırakır.Sanki şunları dile getirir: ''Dünyadaki en saldırıya açık,en duyarlı insandım ve bana en vahşi biçimde davrandınız''.