Tarım Devrimi insanlığın elindeki gıda miktarını kesin olarak artırdı ancak daha iyi bir beslenme veya daha keyifli zaman yaratmadı. Daha ziyade nüfus patlamasına yol açarak şımarık seçkinler yarattı. Ortalama çiftçi ortalama avcı-toplayıcıdan daha fazla çalışarak karşılığında daha kötü besinlere sahip oldu.
Ancak elimizdeki veriler, homo sapiens bu aşağı yörelere gitmeseydi, bölgenin hala keseli aslanlara, diprotodonlara ve dev kabgurulara ev sahipliği yapacağını gösteriyor.