“Amin Maalouf’un güzel bir lafı vardır.”Geleceğin yolları pusulalarla doluysa,takınılacak en berbat tavır, her şey çok güzel olacak diye mırıldana mırıldana gözü kapalı ilerlemek olacaktır.” der. “
Belkide romanın en etkilendiğim sözüdür.
Roman ciddi anlamda sürükleyici,hüzünlü ve bir o kadar coşkulu bir anlatımıyla harikülade bir eserdi.Okunması şiddetle tavsiye edilen bir roman...