Duygusal açıdan acı verici bir olay yaşayıp kendimizi bunun bizim hatamız olduğuna inandırdığımızda, aslında durumun kontrolümüz altında olduğuna inanıyoruz demektir.
Yarattığı tatminsizlik ve acıya rağmen "aşırı sevmek" o kadar çok kadının başından geçen bir deneyimdir ki tüm yakın ilişkilerin böyle olması gerektiğine inanır hale geliriz.