Ölümün gölgesinden bir an önce uzaklaşmalı.
Mümkün mü bu?
Evet, mümkün
Nasıl?
Unutarak!
Unutarak mı?
Elbette!.. Unutmak olmazsa insanoğlu nasıl yaşardı bunca acının ortasında.
Ya hatırlamak !..
Evet, o da var. Ömür böyle geçiyor işte; kâh unutup kâh hatırlayarak.
- Kediyi çok sevdiğiniz anlaşılıyor. Ama ne biçim sevgi bu. İkide bir "lan" diyorsunuz.
Kenan pos bıyıklarının altından beyaz dişlerini göstererek güler:
- Biz sevdiklerimize ara sıra böyle deriz.
Gül:
- Ya sevmediklerinize?
- Bizim sevmediklerimiz yoktur. Belki gönlümüze biraz serin gelenler vardır.
- Onlara ne dersiniz?
- "Bayım" deriz.
... uzun zamandır tanıdığınız, dost olduğunuz biri, bir an gelir, öyle bir şey yapar, öyle bir söz söyler ki; parmağınız ağzınızda kalır ve "Vay be, ben bu adamı tanıyamamışım demek ki." dersiniz.