-Bana istenecek bir şey söyle uğruna can verilecek bir şey söyle, hemen dört elle sarılayım...
-... Hayatta hiçbir şey, uğrunda ölmek için istenmez. Her şey yaşamamız için olmalıdır. Hatta biraz ileri gideyim, kendi yaşamamız için.
Demek hayat böyle iki adım ilerisi bile görünmeyen sisli veya yalpalı bir denizdir. Tesadüflerin oyuncağı olduktan sonra ne diye bir irademiz vardı? Kullanmadıktan sonra göğsümüzü dolduran hisler ve kafamızdan kımıldayan düşünceler neye yarardı?