Zaten ben şunu anladım ki dünyanın her tarafında yaşayan ve insan denilen mahluk hep bir ve hep aynıdır. Bunların bazıları uygar memleketlerde, düzenli hayat içinde yaşıyorlar ve davranışları daha nazik ve daha iyiliksever bulunuyor. Fakat bir sıkıya gelince, özellikle işe şahsi menfaat girince ne nezaket kalıyor, ne de iyilikseverlik... Hatta ne de insanlık ve uygarlık... En uygar İngiliz ve Fransız en yırtıcı bir vahşi oluyor ama hepsi mi hepsi böyle... İnsanlık bu...
Sayfa 218 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu