FATMA GÜRBÜZ

FATMA GÜRBÜZ
İnsan sevmiyorum uzak durursanız sevinirim. Teşekkürler :)

FATMA GÜRBÜZ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·128 syf.·
23 saatte okudu
·
2024 8. kitabı
Falih Rıfkı Atay
9.1/10 · 657 okunma
Reklam
Görüyorsunuz arkadaşlar, bir millet esirliğe düşünce o milletten olan herkes nasıl bir hiç olur. Ben bu yabancının evinden çıkarken, bütün uşaklarının arkamdan güldüklerini duyar gibi oluyordum.
Alıntı
Şimdide silahsız süngüsüz işgal altındayız...
İstanbul sokakları Itilaf devletlerinin süngülü askerleriyle dolmuştu. Boğaziçi; toplarını sağa sola çeviren düşman zırhlıları ile lacivert sularını gösteremeyecek kadar örtülüydü. Herkes ancak zaruri ihtiyaçları için evlerinden çıkıyor, sokaklarda hatır ve hayale gelmeyen hakaretlere uğramamak için caddelerin duvar diplerinde büzülerek, eğilerek ve korkarak yürüyebiliyorlardı. Bütün ihtiyatlara rağmen yine bin türlü tecavüz sahneleri eksik değildi. Koskoca İstanbul ve koskoca İstanbul'un yüz binlerce halkı sesleri kısılmış bir haldeydi. İstanbul ufuklarında yükselen şeyler yalnız düşman sesleri, düşman hakaretleri, düşman bayrak ve süngüleriydi.
Alıntı
Bu durumu çok iyi anlıyor oluşum üzdü beni...
Gönlümü, günlerce, iki şahin arasına düşmüş güvercin gibi, ümitsizlikle ümit içinde çırpındırdın.
Edebiyat