"Kim demiş ki yirminci asırda engizisyon kararları büsbütün kalkmıştır. Şehirlerden yirmi otuz kilometre açılınca en adi bir haydut bu kurun-u vusta işkencelerini tüyler ürpertecek bütün mezalimiyle masumlara tatbik edebiliyor."
"Helal haram sözü kitaplarda kaldı. Şehrin içinde, dışında hep haydutluk. Birtakımı yiyor, birtakımı da yiyenlere ses çıkaramıyor. Sonra 'memleket batıyor' diye bağrışıyorlar. Bir memleket haksızlıktan, hırsızlıktan batar. Bu, buradan çalar. O, oradan aşırır. Hepsi bir yol tutturmuş, gider. Zavallı günahsız Bekir ile Mustafa eşkıya kurşunuyla vurulur, ölür. Biz hep daha iyi günler göreceğiz diye bekleriz. Gün günden daha beter oluruz."