Tıpkı güneş ışığının, -tıpkı fâni insan ömrü denen o ışık gibi- gün doğumunda da gün batımında da hüzünlü olması gibi, ay ışığı da hep hüzünlü değil midir zaten?
"İntikam ve ceza uzun zaman alır; kaide budur."
"Bir insana yıldırım çarpması uzun sürmüyor ama," dedi Defarge.
"Söylesene," dedi madam sakince, "yıldırımı üretip depolamak ne kadar sürer?"
...
"Depremin bir şehri yatması uzun sürmez," dedi madam. "Peki söyle bakalım, o depremin hazırlanması ne kadar sürer?"
"Uzun zaman olsa gerek," dedi Defarge.
"Uzun sürer fakat hazır olduğunda harekete geçer ve önüne geçen her şeyi paramparça eder. Harekete geçmeden önce, biz görmesek de, duymasak da sürekli hazırlanma halindedir. Bu da sana teselli olsun. Kulağına küpe et."
"Beni bağışlayın fakat sormadan edemeyeceğim; daha iyi bir yaşam sürmeyerek kendinize yazık etmiyor musunuz?"
"Tanrı biliyor ya, çok yazık ediyorum hem de."
"O halde neden bu durumu değiştirmiyorsunuz?"
"Yalnızlığın avantajlarıyla çevrelenmiş olmak, derin derin düşünmek için bulunmaz nimettir ve kaderini, senin etkileyebileceğinden çok daha olumlu etkileyebilir."