Yürümediğiniz yolun seyyahı olamazsınız. İçinde boğulmadığınız deniz hakkında konuşamazsınız. Issızlığında kaybolmadığınız çölü kimseye anlatamazsınız. Hem zaten anlattığınıza da kimse inanmaz.
Dem, sessizliğin içindeki sesi duymaktır,dem bilgiyi sınamaktır,sorgulamaktır,üzerine düşünmek,ölçüp tartmak,kullanmaya hazır olmayı beklemek hatta hazırlanmaktır.