Ne tuhaf. Hayatın her anını beklentilerle, hayallerle tüketiyoruz. Sonra yanımızdan bir şey geçiyor, bir eşya, bir insan, bir kuş, bir kelebek belki bir soluk...
Lakin işte öyle geçip gidiyor zaman, farkına varmadan..
Sorun basittir. Bir şey ya özgürdür ya değildir. Ya biridir ya öteki. Ikisinin ortası yoktur. Fiziksel anlamda özgür olmadığımız sürece, bir şey başka bir şeyden daha özgür değildir.
Hissetmek öğretilemez. Niçin mi? Çünkü ne zaman düşünseniz, inansanız ya da bilseniz, başka biri olursunuz; ancak hisettiğiniz an, kimse değil -ancak- kendiniz olursunuz. Ölünceye değin hissetmek, yeryüzündeki en olağanüstü yaşamdır.
Edward Estlin Cummings