İnsan bir konu üzerine derinliklere daldıkça o konunun zihindeki eski berraklığı da kaybolur. Birçok manaların karanlığı içinde kalır. Gide gide en sade kelimelerin bile manalarını anlayamayacak hale gelir.
Bu evren içinde benim de benliğim, varlığımın haddi ne ise o kadardan ibarettir; benim dışımdaki her şey benden değil demektir. Fakat benim, varlığını hissettiğim nasıl olur da benliğin dışında olabilir?