Kızların oğlanlardan daha erken olgunlaşıyor olması, kızların bilişsel kilometre taşlarını çoğu zaman daha erken geçtiği anlamına gelir. Kızlar, şeylerin isimlerini ( örneğin renkler) ve sayı saymayı genellikle daha erken öğrenirler. Bu yüzden, öğretmenler daha birinci sınıfta okumayı öğretmek için ilk adımları atmaya başladığında, hazır ve nazır bekleyenler genelde kızlardır. Çoğu oğlanın okuma öncesi becerilerde kızların gerisinde kalması bir dezavantaj daha doğurur: oğlanların, ilk sınıflarda öğrenme güçlüğü çektiklerini dair hatalı teşhisler karşılaşması daha yüksek bir olasılıktır.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Oğlanların ilköğretime hazır olduğunu gösteren iki önemli gelişim özelliği vardır. Bu özellikler, ilkokuldaki oğlanların kızlara kıyasla neden (genelde) daha düşük performans gösterdiğini de açıklar. Birincisi, oğlanlar kızlara göre daha yavaş olgunlaşırlar. İkincisi, oğlanlar da hareketlidir ve dürtü kontrolünü kızlardan daha yavaş geliştirirler. Bu gelişim hızı büyük oranda biyolojiktir ama anne babaların ve öğretmenlerin sağladığı desteğin ölçüsünden de etkilenir. 
Ankette üç yüz orta ve üst düzey yöneticiye, babalarıyla çocukken kurdukları ilişkide değiştirmek isteyecekleri tek şey ne olurdu diye sorulmuştu. Bu erkeklerin çoğunun en büyük dileği aynıydı: “ Keşke babamla daha yakın olsaydık ve keşke babam hislerini daha çok ifade etseydi.”