Öğretmeni tarafından Thomas Edison'la annesine verilmek üzere gönderilen mektup, anneye değil de babaya gönderilseydi diye düşünüyorum da...
# # #
"Zannımca annelik müessesinin mükemmelliği de buradan ileri geliyor."
İnsanın doğumla başlayan öğrenme serüveni ancak ölümle son bulur. Bu zaman zarfında, öğretilerin müsbet olanları rol model alınarak, menfi olanları da kaçınılarak bir öğretmenlik işini ifa eder aslında.
Velhasıl iyi örnekler nasıl bir berey olunması gerektiğini öğretirken kötü örnekler ise nasıl bir birey olunmaması gerektiğini öğretir.
"Mektubu çabucak dudaklarına götürüp öptü. Sonra, bir zamanlar ona okuma yazma öğreten sevgili annesinin çok iyi tanıdığı derbeder yazısıyla yazılmış adrese baktı..."