Finlandiya’nın geri kalmışlıktan kurtulması yönünde verilen mücadeleyi anlatıyor. Kitapta geçen herşeyi benimsedim diyemem, belki o dönemin koşullarında normal olan ama şu an pek kabul edilebilir olmayan fikirlerden de bahsediliyor. Ama o detayları görmezden gelirsek, ülkelerinin kalkınması için seferber olan halktan ve yöntemlerden bahsedilen güzel bir kitap. Umarım biz de ülke olarak bu kültürel ve ekonomik kalkınmayı yaşayabiliriz.. bunun için tek bir kesimin değil, en başta devletin olmak üzere her kesimin seferber olması lazım.