1992'de gökbilimci George Smoot, Büyük Patlama'dan hâlâ gelmekte olan ısı radyasyonundaki dalgalanmaların keşfini duyurduğunda, bunun 'Tanrı'nın yüzünü görmek gibi olduğunu söylemişti. Teorisiyle böyle bir keşfi öngören daha mütevazı bir astrofizikçi ise bu dalgaları, 'Tanrı'nın el yazısı' olarak adlandırmıştı. Yaradan'a yapılan bu atıflar kutsal mı yoksa rasyonel yorumlar mı? Her iki durumda da bunlar Einstein'ın başlattığı, bilim yapmanın kutsal boyutunu yansıtacak dil arayışının bir parçasıdır.