·296 syf.····Okunma: 18 Ocak 2021 02:12 George Orwell güzel bir yapıt ortaya koymuş. Eserde, 1930'lu yıllarda yaşayan İngiliz toplumunun ahlak anlayışı, kadına karşı tavrı, sosyalizme yönelik eleştirilerle birlikte mevcut sisteme karşı çıkma çabalarına rağmen toplumdaki sistemin sizi bir şekilde içine çektiğini görmekteyiz. Eserde birçok ikiyüzlülükle karşılaşıyoruz, örneğin: karakterlerden biri kendisinin parayı önemsemediğini iddaa etmesine rağmen para olmadan hiçbir şey yapılamayacağını söylemesi bunlara bir örnek. Bu bir nevi günümüz toplumlarında da var olan bir durum. İnsanlar bir şeye karşı çıkıyor ama yine karşı çıktığı şeyleri kendi hayatlarında sürdürmeye devam ediyorlar. Zaten bu kitabın kendisini bizlere okutturması da belki de bu çağ üstü oluşu ve her döneme ışık tutmasıdır.