!!SPOİLER İÇERİR!!
Puan vermedi·1062 syf.··
Beğendi
·
2021 5. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2021 22:20
!!SPOİLER İÇERİR!! Anna Karenina'yı yaklaşık dört aydır erteliyordum,doğruyu söylemek gerekirse sayfa sayısı beni bayağı bir korkutmuştu.Tolstoy ile tanışma kitabımdı ve bu kadar ağır bir kitapla Tolstoy'a başlamayı düşünmüyordum.En sonunda başlama kararı verdim ve iyi ki başlamışım iyi ki ama iyi ki başlamışım.Kitabın konusundan önce Tolstoy'un kaleminden söz edeceğim;1080 sayfayı öyle bir anlatmış ki...Konusu bakımından hikayesinin ilerlemesi bakımından yavaştı fakat yazar öyle bir denge kurmuş ki kitap resmen akıyordu mesela;100 sayfa okumuşum ama bana 50 sayfa okumuşum gibi geliyordu sayfaların nasıl aktığını anlamıyorsunuz bile.Benim kitapta en sevdiğim karakterler Anna,Darya,Kitiy,Levin ve Aleksey oldu.Kitap da en üzüldüğüm hayat Anna'nın hayatı oldu;Anna aslında hep sevilmek istemiş birinin onu düşünmesi birinin onu koşulsuz sevmesini istemiş.Bu sevgiyi Aleksey'de bulamayınca sevgiyi başka kollarda aramış...Ben Vronski'nin Anna'yı sevdiğine hiçbir zaman inanmadım, bence Vronski Anna'yı bir ulaşılmaz olarak görüyordu egosunu tatmin etmek için Anna'yı kendisine bağladı istediği hedefe ulaşınca da sevgi zannettiği şeyin aslında sevgi olmadığını fark edip Anna'dan uzaklaştı.Ama Anna Vronski'yi gerçekten seviyordu ya da öyle zannediyordu.Kitapta en çok sinir olduğum şey toplumun bu denli herkese müdahele etmesi oldu.Bence Anna'nın ölümündeki en büyük pay halka aitti,sürekli Anna'yı eleştirdiler,sürekli dışladılar bırakında kişi kiminle mutlu ise onunla olsun bundan insanlara ne ki.En çokta Anna öldükten sonra bu cümle beni üzdü "Evet, böyle bir kadının ölmesi gerektiği biçimde öldü.Ölümün bile aşağılık,rezil olanını seçti"kitapta beni en çok üzen cümle bu olmuştu.Kitapta bu kötü olaylar dışında,içimi ısıtan büyük bir aşk vardı Levin ve Kitiy,çok masum çok safça bir aşkları vardı bu ikilinin aşkını okurken sürekli tebessüm ederek okumuştum.Levin'ın kendini bulma serüveni düşüncelerinin değişme sürecini okumakta aynı zamanda çok keyifliydi.Aynı zamanda Dolliy'nin hikayesi de çok keyifli ve acı vericiydi.Stepan tarafından sevilmeyişi Stephan tarafından aldatılması çok acı vericiydi,Dolliy ve çocuklarının diyaloglarını okurken de çok keyif aldım.Benim okurken keyif aldığım bir karakterde Aleksey oldu ne kadar Anna'yı aşk adı altında sevmese bile bence insan olarak çok seviyordu ve Vronski'den daha çok değer veriyordu,bence bu yaşadığı hiçbir şeyi hak etmedi.Dediğim gibi ben kitabı okurken çok keyif aldım bu kadar ertelediğime de çok pişmanım keşke daha önceden başlasaymışım,tabi geç olsun da güç olmasın.Herkese çok tavsiye ediyorum sayfa sayısı sizi korkutmasın.
Edebiyat
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Yayınları · 202555,7bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.