Oblomov ve Oblomovluk herkesin bir şeyler bulabileceği insanın içine işleyen sıcak, samimi, etkileyici ve hüzünlü bir eser. İki şehrin hikayesinde içimize işleyen dostluk yine burada da bizi bizden alarak sonuna kadar sarıp sarmalıyor ve en son artık zirveye yükseliyor. Yazarı takdir etmemek elde değil, konu o kadar güzel işlenmiş ki, 600 sayfalık kitapta gereksiz hiç bir bölüm yok, bazı çeviriler rüya bölümünü çıkarmış, oysa bu bölüm bile eserin bütünü düşünüldüğünde çok önemli eseri anlamak açısından. Mutlaka okunmalı.