Yavaş tempolu ilerlediğimi kabul ediyorum. Fakat kitaptan kaynaklanan bir sorun değildi, fırsat bulup okumakta zorlandım. Kitaba gelecek olursak tamimiyle kurduğu dünyasına beni de dahil etti. Cumhuriyet dönemi çocukların okuma aşkları, ileri görüşlülüğü, utangaçlıklarına şahit olmak şahaneydi. Kitapta en sevdiğim kısımlar karakterlerin birbirlerine yazdığı mektuplardı. Okurken hiç bitmemesini istedim. Aysel’in düşünceleri, tarzı çok etkiledi beni. Sizin anlayacağınız soğuğun ortası kars’ta içimi ısıtan bir kitap oldu ölmeye yatmak benim için. Rahmetle ve saygıyla anıyorum Adalet Ağaoğlu’nu.. Ölmeye YatmakAdalet Ağaoğlu