9/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2021 3. kitabı
Genel çerçevede bilim-kurgu edebiyatı alanında kendini kanıtlamış bir yazarın kitabıdır. Kitap gerçekten güzel mesajlar içeriyor. Ben bu kitap hakkında şu tespiti yaptım: İnsanlar kitap okuma alışkanlığını yitirmiş ve kendilerini "uyutacak" TV programları gibi eğlencelere ve uğraşlara yönelmişlerdir. Ray Bradbruy kitaptaki ütopik dünyayı bunun üzerine kurmuştur. Dönemin iktidarı ve yöneticileri insanları "uyandıracak ve gerçeklere ulaştıracak" her türlü kaynağı yok eder. O kaynakları yok etmezse insanlar varoluşsal buhranlara ve intiharlara sürüklenecektir. Bazıları da ütopik dünyadaki tek güç olan iktidara isyan edecektir. Bu sebepten iktidarın amacı insanların uyanmasını engellemektir. Bunu, kitap yakan itfaiyeciler yoluyla yaparlar. Hatta sayfa 134'de yer alan itfaiyeci Yüzbaşı Beatty şunları söyler: "İşte dünyanın mutlu kalmasını sağlamaya gidiyoruz Montag!" Tavsiye ettiğim ve herkesin okumasını istediğim bir kitap.
Bilim-Kurgu
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.