Rus edebiyatından okuduğum ilk gorki eseriydi. Beni o kadar etkiledi ki ancak şöyle anlatabilirim. Bize bu kadar benzeyen doğu hristiyanları ruslar ile anadolu kültürünün ne kadar benzediğini anlatan bir hikaye olmuş. İnanıyorum ki hepimizin çocukluğundan bir parçayı bu kitapta bulabileceksiniz ve hikaye içinize işleyecek. Bu kadar sürükleyici olması dram olması mı bence tam olarak o da değil. Baktığınız zaman çoğu klasik eser dram üzerine ama bunun sırrı herhalde çocuk kalbinin masumiyeti diye özetleyebilirim. Özellikle pedagojik formasyon olması açısından ebeveynlerin okuması gereken bir kitap.
İyi okumalar... ÇocukluğumMaksim Gorki