george orwell’ın bu kitabını gerçekten beğendim. yazar hayvanlar, özellikle de kendilerini zeki zanneden domuzlar üzerinden stalin dönemini, o dönemdeki sömürüyü anlatıyor. domuzların başta belirlenen hayvan çiftliği kurallarını nasıl lehlerine çevirdiklerini, her şeyi kalıba uydurarak yaptıklarını, kendilerinden aşağı gördükleri diğer çiftlik hayvanlarının ürettiklerini ve emeklerini nasıl sömürdüklerini ve bu sürecin nasıl işlediğini anlatmış. başarılı da olmuş ama sonunun biraz daha açıklayıcı bitmesini ve bir başkaldırı daha bekledim. final beni tatmin etmedi. 8/10